در مبحث یادگیری ماشین (Machine Learning) همواره با این سوال روبرو هستیم که چگونه می توان ساختاری برای برنامه های کامپیوتری طراحی نمود که بتوانند با استفاده از آزمایش های متعدد بر مهارت و تجربه خود بیفزایند.
بیشتر بخوانید »هوش مصنوعی
کتاب Fuzzy Set Theory-and Its Applications
مجموعههای فازی یا fuzzy sets از تعمیم نظریهٔ کلاسیک مجموعهها حاصل میآید که در منطق فازی کاربرد دارد. تئوری این مجموعهها توسط لطفعلی عسکرزاده (که در جوامع علمی به Lotfi A. Zadeh معروف است) ابداع گردید.
بیشتر بخوانید »کتاب برنامه نویسی پرولوگ برای هوش مصنوعی ، ویرایش سوّم
نسخه سوم کتاب بسیار محبوب “برنامه نویسی پرولوگ برای هوش مصنوعی” شامل دو بخش می باشد. بخش اول کتاب به معرفی زبان برنامه نویسی پرولوگ پرداخته و در بخش دوم با استفاده از Prolog تکنیک های AI را پیاده سازی نموده است.
بیشتر بخوانید »کتاب هوش مصنوعی برای بازی ها ، ویرایش دوّم
ایجاد هوش مصنوعی قوی یکی از بزرگترین چالش ها برای توسعه دهندگان بازی است، با این حال موفقیت تجاری یک بازی اغلب وابسته به کیفیت هوش مصنوعی آن است.
بیشتر بخوانید »کتاب هوش مصنوعی برای بازی های کامپیوتری
این کتاب برخی از نتایج علمی مرتبط با هوش مصنوعی بازی را منتشر کرده است. کتاب به تشریح نتایج اصلی ۱۰ سال گذشته در رابطه با تمام جنبه های هوش مصنوعی برای بازی ازجمله مسیریابی، تصمیم گیری و یادگیری می پردازد.
بیشتر بخوانید »کتاب راهنمای ساخت ربات
کتاب “راهنمای ساخت ربات” از طریق پروژه های کاربردی، مکانیک و الکترونیک و برنامه نویسی مربوط به طراحی و ساخت عملی ربات را معرفی می کند.
بیشتر بخوانید »کتاب مکاترونیک و روباتیک (روبات تعقیب خط) ، نوشته محمد جواد فتوحی
مکاترونیک ترکیبی از علم مهندسی مکانیک و مهندسی کنترل سیستم میباشد. در حقیقت توسط این علم میتوان سیستمهای مکانیکی را به صورت هوشمند درآورد.
بیشتر بخوانید »